ALGEMENE VOORWAARDEN UNIQE COMMUNICATION SRL

Elke bestelling van een product in de online shop op http://uniqe.be, of elke bestelling via een offerte bij een van onze medewerkers, impliceert de volledige aanvaarding van deze algemene voorwaarden.

  1. Toepassingsgebied

1.1. De algemene verkoopvoorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen in de breedste zin van het woord, hierna te noemen “de diensten”, die worden gedaan tussen SRL UNIQE COMMUNICATION, waarvan de maatschappelijke zetel gevestigd is te 1435 Mont-Saint-Guibert, Rue du Fond Cattelain 2, en die ingeschreven is bij de Kruispuntbank van Ondernemingen onder nummer 1016.454.981, hierna te noemen “de Aanbieder” of “Dienstverlener”, en de wederpartij, die uitsluitend een beroepsbeoefenaar kan zijn in de zin van artikel 1 van boek I van het Wetboek van economisch recht.

1.2. Toepassing van deze algemene voorwaarden vormt een bepalende voorwaarde voor de toestemming van de Dienstverlener.

Elke bestelling impliceert volledige acceptatie en Artikel niet gepubliceerd in de evaluatieversie

1.3. Van deze algemene voorwaarden kan alleen worden afgeweken met voorafgaande schriftelijke toestemming van de Dienstverlener. Een door de Dienstverlener toegestane afwijking van deze algemene voorwaarden heeft geen enkele invloed op de rechtmatigheid van de diensten die overeenkomstig deze algemene voorwaarden worden geleverd.

1.4. De dienstverlener is alleen actief in België.

  1. Offerte en bestelling

2.1. Afgezien van eenmalige diensten, gelden de verplichtingen aan de dienstverlener voor minimaal één jaar.

2.2. Wanneer het aanbod slechts een looptijd heeft van één jaar, is de klant verplicht om vóór het einde van de contractperiode zijn weigering om de samenwerking voort te zetten kenbaar te maken, met inachtneming van een opzegtermijn van één maand.

Als de in de vorige alinea vermelde opzegtermijn niet wordt gerespecteerd, wordt de samenwerking stilzwijgend verlengd voor een periode van één jaar. De Dienstverlener behoudt zich het recht voor om de kosten van de diensten aan te passen aan veranderingen in de kosten van levensonderhoud of eventuele indexeringen.

De eerste periode en de perioden van stilzwijgende verlenging mogen in geen geval langer zijn dan in totaal drie jaar.

2.3. Wanneer het aanbod een looptijd heeft van twee jaar, moet de klant vóór het einde van de contractperiode zijn weigering om de samenwerking voort te zetten kenbaar maken, met inachtneming van een opzegtermijn van twee maanden.

Als de in de vorige alinea vermelde opzegtermijn niet wordt gerespecteerd, wordt de samenwerking stilzwijgend verlengd voor een periode van één jaar, zonder dat het totaal echter meer dan drie jaar kan bedragen. De Dienstverlener behoudt zich het recht voor om de kosten van de diensten aan te passen aan veranderingen in de kosten van levensonderhoud of eventuele indexeringen.

2.4. De dienstverlening stopt automatisch na een periode van drie jaar zonder mogelijkheid tot stilzwijgende verlenging.

2.5. De in de offerte vermelde prijzen gelden alleen voor de uitvoering van de daarin beschreven diensten, met uitsluiting van alle andere diensten. Indien bijkomende diensten worden gevraagd, zullen deze het voorwerp uitmaken van een afzonderlijke offerte.

2.6. Prijzen worden opgegeven op basis van door de klant verstrekte informatie.

In het geval van een fout van de Klant, kan de Dienstverlener op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld en, in het geval dat de Dienstverlener al kosten heeft gemaakt, is de Klant verplicht om de Dienstverlener dienovereenkomstig te compenseren.

In het geval van wijzigingen in de vereiste service, is de dienstverlener gemachtigd om de oorspronkelijk aangegeven prijs te wijzigen.

  1. Prijs

3.1. Alle prijzen van de dienstverlener worden vermeld in euro’s, inclusief btw en eventuele toeslagen.

3.2. Elke verhoging van de btw of elke nieuwe belasting die wordt opgelegd tussen het moment waarop de bestelling wordt geplaatst en het moment waarop de dienst wordt verleend, zal aan de klant worden doorberekend.

  1. Betaling

4.1. Voor diensten met betrekking tot de creatie van een website, de overdracht van het onderhoud aan de dienstverlener (in het geval van een bestaande website), evenals de aankoop van media en occasionele diensten zoals multi-support printing, visuele creaties of videobewerking, zal de betaling gebeuren in de vorm van een voorschot dat overeenstemt met 100% van het bedrag vermeld op de offerte die vooraf aan de klant werd meegedeeld en door hem werd aanvaard.

4.2. Wat de diensten- en abonnementsformules betreft, zal de dienstverlener zijn diensten voor 1/3de factureren in de vorm van een voorschot, om het jaarcontract op te starten en te valideren, voor 1/3de tijdens de 6e maand van de uitvoering ervan en tot slot voor 1/3de tijdens de 12e maand van het genoemde jaarcontract.

4.3. Facturen uitgegeven door de Dienstverlener zijn contant betaalbaar of op elke andere vervaldag vermeld op de factuur, ten gunste van rekeningnummer BE73 0019 9417 0860 (BIC: GEBABEBB) van de Dienstverlener.

4.4. Elke vertraging in de betaling van meer dan 15 kalenderdagen ten opzichte van de vervaldatum vermeld op de factuur zal van rechtswege en zonder ingebrekestelling leiden tot een verhoging van een bedrag dat overeenstemt met 10% van het openstaande bedrag (met een minimum van €200) bij wijze van boeteclausule.

Bovendien zal er automatisch en zonder voorafgaande kennisgeving een conventionele interest van 15% per jaar worden aangerekend vanaf de eerste dag volgend op de vervaldag vermeld op de achterstallige factuur.

Bovendien heeft de Dienstverlener het recht om zijn garantie op te schorten zolang de klant in gebreke blijft met de betaling.

4.5. Als de klant na een eerste herinnering aan de klant en na een periode van 30 dagen nog steeds in gebreke blijft met de betaling, heeft de Dienstverlener het recht om de overeenkomst te beëindigen, uitsluitend ten nadele van de klant.

4.6. Elke klacht van een klant met betrekking tot een factuur moet uiterlijk vijftien kalenderdagen na ontvangst van de factuur per e-mail naar het adres van de Dienstverlener worden gestuurd: info@uniqe.be .

Als de klant zich niet houdt aan deze voorwaarden met betrekking tot tijd en vorm, kan hij de factuur niet meer betwisten.

  1. Annulering

5.1. In het geval dat de klant zonder reden de contractuele relatie voortijdig wil beëindigen, kan hij dit doen volgens de volgende voorwaarden:

– Wanneer de onderbreking zich voordoet bij een samenwerking voor een periode van een jaar, zal de klant een boete moeten betalen die overeenkomt met ¼ van de jaarlijkse factuur (d.w.z. een boete die overeenkomt met 3 maanden);

– Wanneer de onderbreking zich voordoet in het geval van een samenwerking voor een periode van twee of drie jaar, zal de vroegtijdige beëindiging leiden tot de terugbetaling door de klant van de toegekende korting, berekend op een pro rata basis voor de nog openstaande periode, evenals een compensatie gelijk aan twee maanden (wanneer de beëindiging plaatsvindt tijdens het 2e jaar) of één maand (wanneer de beëindiging plaatsvindt tijdens het 3e jaar).

5.2. Zoals aangegeven in artikel 4.5. heeft de Dienstverlener, in het geval van een schending van artikel 4.2. en 4.3., indien de Klant in gebreke blijft met betaling ondanks een verzonden herinnering, het recht om de Overeenkomst te beëindigen en de in artikel 5.1. voorziene betalingen op te eisen, niettegenstaande de toepassing van artikel 4.4.

  1. Annulering

6.1. Met uitzondering van een geval van overmacht of een bevrijdend excuus, zal een annulering van de bestelling door de klant niet leiden tot de terugbetaling van reeds betaalde bedragen of tot welke compensatie dan ook ten voordele van de consument.

  1. Prestaties van diensten

7.1. De Dienstverlener verbindt zich ertoe zijn uiterste best te doen om zijn klanten een hoge kwaliteit van dienstverlening te bieden, zonder dat dit kan worden geïnterpreteerd als een resultaatsverbintenis.

7.2. De Dienstverlener heeft het recht om de bestelde diensten te laten uitvoeren door een werknemer of onderaannemer van zijn keuze, onder zijn verantwoordelijkheid krachtens het gemene recht.

7.3. De dienstverlener behoudt zich het recht voor om te weigeren een bestelling uit te voeren van een klant die een vorige bestelling niet volledig of gedeeltelijk heeft betaald of met wie een betalingsgeschil loopt, zonder dat deze weigering een inbreuk van zijn kant vormt.

  1. Garanties en beperking van aansprakelijkheid

8.1. De aansprakelijkheid van de dienstverlener is beperkt tot het bedrag van het contract, onverminderd het recht van de klant om het contract door de rechtbank te laten ontbinden, in overeenstemming met artikel 1184 van het Burgerlijk Wetboek.

8.2. De aanvullende bepalingen van het nieuwe Boek 6 van het Burgerlijk Wetboek, die voorzien in de persoonlijke aansprakelijkheid van bestuurders van vennootschappen, zijn niet van toepassing en de Klant zal daarom geen actie kunnen ondernemen tegen de bestuurders van de Dienstverlener in geval van schade.

8.3. De Dienstverlener garandeert dat zijn producten voldoen aan de geplaatste bestellingen en aan de legitieme verwachtingen van de consument gezien de kenmerken van de producten.

Producten vallen ook onder de wettelijke garantie van 2 jaar in geval van een gebrek aan overeenstemming. In dit geval, en op voorwaarde dat de dienstverlener bevestigt dat het vermeende defect gedekt is door de wettelijke garantie, kan de dienstverlener, naar eigen keuze, het defecte product herstellen of vervangen.

In het geval dat de vervanging of reparatie van het product onevenredige kosten met zich meebrengt voor de Dienstverlener, kan de Dienstverlener ervoor kiezen om de aanschafwaarde (berekend op de datum van het sluiten van de overeenkomst) te vergoeden.

Als het gebrek wordt ontdekt binnen de eerste drie maanden, wordt het gebrek verondersteld te hebben bestaan sinds de levering. De Dienstverlener moet het tegendeel bewijzen als hij het daar niet mee eens is. Als het gebrek meer dan drie maanden na levering wordt ontdekt, moet de Klant bewijzen dat de non-conformiteit al bestond op het moment van levering.

  1. Vertrouwelijkheid

9.1. De Dienstverlener verbindt zich ertoe persoonsgegevens te verwerken in overeenstemming met de wet van 8 december 1992 tot bescherming van de persoonlijke levenssfeer ten opzichte van de verwerking van persoonsgegevens, zoals gewijzigd door de wet van 11 december 1998.

9.2. Klanten kunnen te allen tijde en zonder opgave van redenen bezwaar maken tegen de verwerking van hun persoonlijke gegevens door een e-mail te sturen naar de Dienstverlener op info@uniqe.be.

  1. Overmacht

10.1. Geen van beide partijen kan aansprakelijk worden gesteld voor de gehele of gedeeltelijke niet-nakoming van haar verplichtingen indien deze niet-nakoming te wijten is aan een geval van overmacht, zoals, maar niet beperkt tot, overstroming, brand, storm, tekort aan grondstoffen, vervoersstaking, gedeeltelijke of volledige staking, lock-out, storingen in het computersysteem, enz.

10.2. De partij die door dergelijke gebeurtenissen wordt getroffen, moet de andere partij zo snel mogelijk op de hoogte stellen van haar onvermogen om te presteren, bij gebreke waarvan zij aansprakelijk wordt, en van het plaatsvinden van de gebeurtenis.

10.3. De partijen komen overeen dat ze zo snel mogelijk met elkaar zullen overleggen om samen te bepalen hoe de bestelling zal worden uitgevoerd tijdens de periode van overmacht.

  1. Intellectuele Eigendom

11.1. Alle logo’s, handelsmerken, foto’s en modellen op de documenten zijn het exclusieve eigendom van de Dienstverlener en worden auteursrechtelijk beschermd en

11.2. Elke gedeeltelijke of volledige reproductie van deze logo’s, handelsmerken, foto’s en modellen, ongeacht de drager, voor commerciële, associatieve of vrijwillige doeleinden, is verboden zonder toestemming van de Dienstverlener of de houders van de handelsmerken of rechten verbonden aan deze grafische voorstellingen en kan aanleiding geven tot de betaling van een schadevergoeding.

  1. Geschillen

12.1. Elke betwisting moet worden gestuurd naar de dienstverlener op info@uniqe.be. De dienstverlener verbindt zich ertoe om, in de mate van het mogelijke, binnen de 15 dagen te antwoorden.

12.2. Elk geschil met betrekking tot de geldigheid, interpretatie en/of uitvoering van een contract afgesloten met de Dienstverlener zal uitsluitend worden voorgelegd aan de Rechtbanken en Gerechtshoven van Waals-Brabant.

  1. Algemene bepalingen

13.1. De nietigheid van een bepaling van deze algemene voorwaarden heeft niet de nietigheid van de gehele algemene voorwaarden tot gevolg.

13.2. Geen enkele nalatigheid of vertraging door een van de partijen bij het uitoefenen van enig recht of rechtsmiddel dat beschikbaar is onder deze Algemene Voorwaarden of onder het toepasselijk recht, vormt een verklaring van afstand door deze partij.

13.3. Deze algemene voorwaarden en de bepalingen vermeld op de offerte die naar de klant wordt gestuurd, vormen een contractueel geheel en vormen de volledige contractuele relatie tussen de partijen.